Jackpot på mat

jackpotKom precis hem från en dykning, oj vad mycket käk jag hittade, jag blev alldeles till mej! Jag hade faktiskt inte räknat med någonting, skulle bara åka runt lite och undersöka om det fanns något närmare ställe, kanske lite väl ansträngande att cykla 10 kilometer fram och tillbaka varje vecka ju. Så visar det sej att stället idag var en guldgruva vad gäller mat! Jag proppade ryggsäcken och cykellådan till maxgränsen, sen tog jag tre brödlimpor i handen och åkte för att leta efter en påse innan jag gav mej av hemåt. Väl där insåg jag att det kanske var lite väl mycket bröd, trots det fanns det sjukt mycket kvar när jag åkte därifrån. Men vi har en frys i källaren där det går att stoppa en hel del saker, så brödet ska frysas in. Faktiskt så tog jag en till runda och åkte tillbaka, och då hade någon annan redan varit där, eftersom det såg lite annorlunda ut från när jag hade åkt. Jag som inte ens hade kollat i soppåsarna ordentligt den första gången, men fick ändå med mej mer schyssta grejer sen också.

Nu är jag nöjd! Den senaste veckan har verkligen varit omvälvande på matfronten. Från ett näst intill tomt kylskåp till ett fullproppat med gratis läckerheter. Det är vad jag kallar matlycka det!

5 responses to this post.

  1. Posted by Frigan-kollektivet on 2009/03/25 at 18:14

    Hej dumpstergrrl, kul att se en annan dumpstersida! Om du vill får du gärna vara med å skriva på vår sida också. eftersom du redan har ett wordpresskonto så är det bara att vi bjuder in dig så kan du skriva för vår sida när du vill. vi har många besökare och det känns ballt att gå ihop många till en mastig site! kram från em

    Svara

    • Posted by Frigan-kollektivet on 2009/03/25 at 22:58

      fan va kul! Då behöver vi bara din mejl du använder till wordpresskontot så kan vi aktivera dig på vår blogg sen.

      Svara

      • Posted by Frigan-kollektivet on 2009/04/05 at 10:56

        hej dumpstergrrl. är du fortfarande intresserad av att posta fynd på frigan.se med oss andra? mejla isåfall din mejl till friganism@gmail.com! kram!

  2. jag tror igår cyklade vi 30 km. men det var värt det. vilken slöseri, aj aj aj….

    Svara

    • Posted by dumpstergrrl on 2009/03/29 at 17:38

      bara 30? fan, det kändes som minst 50! trött som fan var jag i alla fall när jag lade huvudet på kudden imorse.

      Svara

Kommentera

