Dykrapport v. 20

Onsdag: Jag mötte upp min dumpster boi utanför affärn medan det fortfarande var ljust ute. Jobbigt med alla människor som går förbi då och då, så vi stannade inte så länge. Aubergine och purjolök hittades i massor. Vi tog ungefär tio purjolökar och fem aubergine, inte ens hälften av vad som fanns. Vi hittade även palsternackor, äpplen, salladslök och tomater.

Torsdag: Det blev en bussrunda med min nyfrälste frigan-kompis vilket resulterade i en ljuvlig brödfångst med päroncider och bullar. Först blev det ett ställe som jag hade åkt förbi med bil förra året, men som jag ännu inte haft tillfälle att checka in, sedan till ett gammalt favoritställe som fått rykte över att vara stängt. Fel! Det stank piss, men en del fina grejer hittades.

Fredag: Samma ställen som gårdagen, förutom att den här gången hade det varit tömning på det gamla favoritstället. Vi åkte hem med en hel del mjölkprodukter och bullar i alla fall.

Bild från torsdagens fångst. Allt detta bars i en ryggsäck och två kassar, av en person. 😉

2 responses to this post.

  1. Posted by Indra on 2010/06/13 at 12:34

    HEJ!

    Bor du i Sthlm?!

    När jag bodde i Malmö förra sommaren var det lätt att hitta olåsta och tillgängliga containrar. Här tycker jag att allt är låst. Och det är så tråkigt att leta runt ensam. har du några tips?! Skulle jag få haka på någon kväll?!

    ha det fint// Indra

    Svara

  2. Posted by Gabriella on 2010/10/24 at 21:44

    Hejsan! jag är jättesugen på att sticka ut och dyka efter mat, letar dock efter sällskap. Själv bor jag i innerstan. Hör av er om ni är intresserade 🙂

    Svara

Kommentera

