Confessions of a Dumpster Grrl

Det är tur att det har varit en lugn dag på jobbet såhär mitt i veckan, ändå pallar jag inte att plugga, det har varit chill, funderar på att dra ut och dyka ikväll, undrar om jag kommer orka vara vaken så länge eller om jag ska gå upp i gryningen. Kanske bäst att låta bli ändå, jag blir ju ändå så trött av att knega sen imorrn. Jag har knappt lagat nån mat på sistone har jag kommit på, jag käkar gratis frukost och lunch på jobbet. Inte orkat, det har väl blivit lite sallad och soppa till middag, samt korvstroganoff på sin höjd. Jag gjorde av sojakorvar som ändå skulle slängas, det måste ha varit minst 2 kg. Den senaste veckan har jag fyndat en del, blev mäkta förvånad i lördags morse när jag hittade 39 påsar chips, sjukt mycket. Jag har ungefär hälften kvar liggandes i min soffa, funderar på vad jag ska göra med allt, kanske börja hamstra i förrådet, lite trött på chips just nu, trots att jag inte ätit så mycket, det mesta har jag gett bort. Sen har jag också hittat en madrass, lite kläder, samt ett par krukor som är kanon för mina krukodlingar. Sockerärtorna börjar ta sej riktigt rejält, snart måste jag ut och leta pinnar som de kan stödja sej mot.

Jag måste ta itu med pluggandet snart, har tenta nästa vecka. Egentligen orkar jag inte. Jag vill sova. Och dumpstra. Och inte känna mej tvungen att knega och sen bli helt slut och sova två timmar efter jobbet och sen inte orka göra nåt fem dar i veckan.

Det blir kul på fredag i alla fall! För då är det Critical Mass + Operation Festival/parkhäng och sen på kvällen visas Mattias film på TV! Betongbarnet heter den och den visas på fredag den 27/5 på SVT2 kl 22:45, men även på lördag kl 23:20 också på SVT2, och sen på söndag kl. 23:15 på SVT24. Filmen kommer även visas på SVTplay en period. Inte missa! 🙂 Då lär jag nog äta lite mer chips förresten…

Kommentera

