Nattdyk med grannen

Fick med mej grannen på ett dyk för ett par nätter sen. Först när vi kom fram blev jag lite ledsen för de hade låst in containrarna, sen när jag gick upp på lastkajen för att kolla lite så låg det en hög med svarta säckar där. Två sopsäckar bara med färskpotatis, en säck persikor, en säck morötter, en säck med mjölk. Vi tog så mycket som vi kunde få plats med på cyklarna, en bråkdel i jämförelse med vad som fanns där. För första gången har jag hittat helt omogna citroner, hårda och till och med lite gröna. Tar väl en vecka innan de mognat. Potatisen blev jag glad över, förutom färskpotatisen hittade vi även sex kilo matpotatis. Bra, nu kan jag byta ut potatisen jag hittade för några veckor sen med den nya, och låta den gamla få ett nytt hem i jorden.

Kommentera

