Busplantering

Förra månaden skrev jag att jag hade börjat odla sockerärtor, för två veckor sedan tog jag tag i saken och planterade ut dem. Hoppas de får vara ifred nu. Jag passade även på att sätta ner ett par potatisar. Försöker även odla potatis inomhus, jag tror de trivs mycket bättre i den här jorden för nu har de kommit upp här inne i alla fall! Det växer så det knakar! Får se om det blir nån sallad också. Tomatplantorna är det nog ingen idé att försöka med längre, det är hopplöst. Jag har fortfarande en påse potatis kvar som ska få komma ner i jorden, måste också hitta ett bra ställe för potatisplantan nedanför. Jag har en till planta hemma också, som jag planterat i en stor kruka, men den behåller jag nog så. Kommer nog se rätt fint ut när den växt till sej lite mer.

Sockerärtor i mörkret.


72 timmars mellanrum, 24 juni vs 27 juni, här är det liv i jorden!

Kommentera

