Dumpstergrannarna fortsätter

Äntligen lite frukt! Bananerna var väldigt fina den här gången. Fast jag blev nog mest glad för blomjorden, lustigt nog hade min tagit slut bara några timmar tidigare.

One response to this post.

  1. Posted by E on 2011/07/07 at 21:41

    Kul med jord och frukt!

    Själv hade jag gått och drömt om lite godis… och så slog det mig att jag kunde göra en sockerkaka, men jag ville inte stjäla mina ”husbönders” ägg (är lite tillfälligt inneboende under sommaren). Råkade gå förbi en tysk matvarukedja som inte är så långt härifrån och där hade de en soptunna… Och jag har bara drömt om att dumpstra tidigare, men fick för mig att gå dit och titta (hade ju nästan ingenting som är bra när man dumpstrar – finaste kläderna, inga handskar och knappt något att bära i).

    Som tur är, för nog såg jag att det fanns ägg där! (apropå saker som tar slut och sånt man blir glad för och vill ha och kanske till och med behöver…) så är jag gammal scout, uppfinningsrik och inte helt knusslig med saker… så jag tog ur innehållet ur en annars ren påse i handväskan (som att det hade spelat roll egentligen, äggen har ju skal) och började rota bland de trasiga äggen för att hitta hela. 16 stycken blev det, och jag är av med dumpstringsoskulden. Ikväll blir det kokt ägg, ganska länge sedan sist, och imorgon blir det nog en sockerkaka bakad. Behöver bara köpa margarin (vilket är billigare än att köpa ägg också… eftersom jag helst köper kravmärkta – dumpstrade är något annat).

    Hemkommen tvättade jag dem förstås och kollade på en gång att de är färska, via vattentestet (flyter de så är de inte okej). Alla var okej! Känner man sig nöjd eller?!

    Nu vet jag var jag ska spana efter jobbet hädan efter…

    Svara

Kommentera

