Dumpstrade grejer till köket

Den stora plastburken med vitt lock till vänster på bilden blev mitt första officiella fynd. Det var väl ungefär tio år sedan, då jag gick förbi en container i området där jag bodde och fick med mej några grejer hem. Jag tänkte över huvud taget inte att en sådan handling ens kunde ha ett namn, min morbror höll ju på med sådana saker hela tiden, hittade grejer här och där. Ibland när vi hade en egen container utställd på gården utanför lägenhetshuset brukade jag kika ner och ibland hitta ett och annat. Resten av husgeråden på bilden är sånt jag hittat det senaste året, efter att ha letat aktivt i grovsoprum och hållit ögonen öppna ute på gatan. Rätt som det är hittar man en brödform och får en himla stor lust att baka!

4 responses to this post.

  1. Posted by Linda on 2011/09/24 at 18:42

    Har inte dumpstrat på länge nu, men efter att ha tittat igenom en stor del av din blogg har jag fått massor av ny inspiration. Tack!

    Svara

  2. Posted by Lowan on 2011/09/24 at 23:35

    Hejhej!
    Idag var jag och (försökte) dumpstra för första gången i Stockholm, gick inget vidare, samlade dock på mig lite good2know-saker inför nästa gång.
    I ALLA FALL: har du något bra tips på ställen man kan gå till i stockholm?

    Svara

    • Ibland hittar man ingenting antingen för att de inte slängt nånting bra, eller för att nån annan varit före, eller för att det varit tömning tidigare den dagen. I stan kan det va svårt med dumpstringsställen, men om du bor utanför stan kan du göra dej själv en tjänst genom att försöka hitta nåt som är nära. Ett bra sätt är att ta en karta, märka ut matbutiker och sen cykla runt och kolla på kvällen efter stängningsdags. Kan visserligen ta lite tid men om man nu hittar nåt ställe nära så är det ju GULD värt! Kolla annars http://trashwiki.org/en/Stockholm Va där en timme efter stängning, vissa ställen är väldigt populära.

      Svara

  3. Posted by dumpstermorsan on 2011/09/25 at 3:56

    När jag började dumpstra svor jag lite över att ha ett rätt komplett hem redan. Med tiden har jag uppdaterat till bättre prylar om såna dykt upp i containern.
    Men min 70+kompis HELA hem är dumpstrat/skänkt/loppisfynd. Ha det gott

    Svara

Kommentera

