Invasion i köksskåpet

Kära dagbok, för andra veckan i rad gjorde jag återigen en fruktansvärd upptäckt. Invasion i köksskåpet! De små inkräktarna verkar komma tillbaka hela tiden och attackera mitt skåp med köpt mat. Det där låsta skåpet där jag förvarar mina dyrgripar som kryddor, oljor, bönor och lite annat smått o gott. Just det sistnämnda var illa däran. En hel del varor föll offer för de svarta småkrypen och deras kumpaner de krälande larverna, därav min fina basmüsli, ett halvt paket grötris, ett öppnat paket havregryn, lite matvete. Favoritmüslin fick genomgå en noggrann inspektion under lupp, men ännu vet jag ej om jag törs mej på att förtära detta då mitt sinne för tillfället är nedsmutsat med bilder av basmüslins terrorister. Jag vet inte hur, men på något sätt hade inkräktarna till och med trängt sej in i vakuumlocket på basmüslin. Varför dessa odjur attackerar just köksskåpet är en gåta, vet de inte att det ligger flera kilo mjöl i skafferiet, lättillgängligt och på mindre svindlande höjder? Kära dagbok, jag tror det är dags att sätta hårt mot småkryp! Plastlådor och stora plastpåsar får bli mina nya vapen! Hallelujah!

2 responses to this post.

  1. Posted by Dumpstermorsan & Spanaren on 2011/09/27 at 3:53

    Extra proteintillskott i müslin.. Trist med invasionen, men har du dammsugit & torkat ur skåpet ordentligt med fuktig trasa ? Samt diskat alla burkar & lådor där du hittat de små krypen. Släng sånt du är osäker på om det är infekterat. Tror att de flesta människor nångång under livet drabbas av småkryp i skafferiet, ofarligt, men rätt äckligt då de traditionellt inte ingår i vår kost. Keep on/Dumpstermorsan

    Svara

    • Jag har torkat och sprejat med rengöringsmedel som en toka, två dar i streck. Sen fick jag göra rent imorse också, då var de tillbaka. Har flyttat en del av maten nu, ska skaffa plastlådor och sånt när jag kommer ihåg’t. Har haft problem med det förut, man får väl va noga med att rengöra och att försluta allting under lock eller i påsar.

      Svara

Kommentera

