Natten före dan

Midvinternattens regn är kallt
cykellyset blinka och blinka.
Alla sova djupt överallt
i väntan på juleskinka.
Dumpster Grrl cyklar sin tysta rutt,
utan vare sej vän eller gutt,
snön finns ingenstans på taken.
Endast Dumpster Grrl är vaken.

Står där i grönt vid containern bredvid,
grön mot den blåa och gröna,
tittar, som vanligt alltid,
ner emot containerns hörna,
tittar på säckarna och öppnar så snällt,
drar upp lite grann de som någon ställt,
grubblar, fast ej så länge,
saknar sitt roliga umgänge.

Sitter här i min lugna vrå såhär natten före dan med sällskap av min surrande värmefläkt. Den här godingen hittade jag i grovsoprummet i somras och den har skött sitt jobb riktigt bra, jämfört med värmefläkten jag köpte förra vintern som gick sönder efter bara två månader. Alla som entrar mitt rum anser det vara likt en bastu, men jag gillar det skarpt för jag tycker inte om att frysa. Dock brukar jag vädra ibland då luften blir ganska torr efter ett ihållande användande av fläkten.

Nu är mina dumpstringsgrannar bortresta till sina respektive släktingar, kvar sitter stockholmaren Dumpster Grrl och får dyka själv. Det var inte kul. Säckarna är så sjukt tunga att jag inte orkar dra upp dem. Lite potatis fick jag med mej. Det var ju bra. Jag gjorde potatis- och purjolökssoppa igår av potatisen som fanns hemma, men den var egentligen inte så bra. Skulle haft den här istället.

Grovsoprummet är tomt och jag har fyllt på med delicatobollar i korgen utanför min dörr. Jag har väldigt lite kvar nu av de där små vi hittade som resulterade i två IKEA-kassar (vi tog en var). Resten ska ges bort imorgon!

TREVLIG HELG!

önskar Dumpster Grrl

Kommentera

