En frigansemla!

Även detta år har jag funnit en containersemla att mumsa på! Egentligen inte bara en denna gången, utan flera. I år fick jag mej en snäppet godare frigansemla, jämfört med förra årets containersemla. Mandelmassan var självklart det som var godast på semlan båda åren, men detta år fick jag smaka en semla vars grädde fortfarande höll måttet. Brödet var däremot lite torrt, det tyckte dock inte min granne Cykelreparatören som smällde i sej sammanlagt tre stycken semlor.

Tillsammans med semlorna hittade vi även mitt favoritknäckebröd: Falu Rågrut!

One response to this post.

  1. Hittade en hel låda semlor inatt, typ 12 pkt men dom var alldeles för gamla….. En å annan semla kan slinka ner fast jag inte är überförtjust i dem.

    Svara

Kommentera

