Dumpstring igen

Den här containern är fan aldrig tom när vi kommer dit. Bara att börja gräva och ta för sej med andra ord! Halvvägs in i dyket råkar jag göra nåt som gör att jag sedan ser ut >> såhär. Inte så mysigt kan jag ju säga. Vid första dyket råkade någon packa maten direkt i ryggsäcken utan plastpåsar så att när juicepaketet sedan gick sönder så blev det inte så roligt för vår vän Cykelreparatören vars uppdrag var att bära den stora ryggsäcken. Vi dumpade juicen i en papperskorg och drog sedan hem igen.

Resultatet:

Väl hemma var det bara att packa upp allt, göra rent, dela upp och sen gå och lägga sej. Ingen orkade dra ut till det fjärde stället. Detta tog vi med oss: vinterkaka, morotskaka, delicatobollar, jordnötshjärtan, punschrullar, mazariner, paprika, clementiner, krossade tomater, sallad, bananer, bröd, jordgubbar, champinjoner.

5 responses to this post.

  1. Posted by Nora on 2012/03/17 at 10:56

    Hejsan! Jag fick höra talas om dumpster diving redan för sex år sedan, men har aldrig själv vågat mig på det här… Nu när jag läst din blogg blir jag desto mer sugen och taggad och jag undrar om det finns någon möjlighet att haka på er någon gång? Jag hittar ingen mejladress till dig, men du får jättegärna mejla mig på nora.b@hotmail.se.
    Jag skulle lätt kunna tänka mig haka på som enbart bärhjälp, bara för att få bli introducerad till det hela!

    Svara

  2. Posted by inviw on 2012/03/18 at 14:13

    Jag blir så glad av din blogg! Det är verkligen roligt att läsa den och se vad andra upplever. Så mycket grejer ni hittar, du är verkligen driftig.

    Jag önskar dig all lycka.

    Tack för att du gör mig glad

    Med Vänlig Hälsningar HML en trogen läsare

    Svara

  3. Posted by freegan_UK on 2012/03/20 at 20:38

    hi! really cool blog you’ve got here. i’ve just moved to sweden and i wanted to know if you know of any freegans in the gothenburg? i’d like to be introduced to the whole process. can you contact me by e-mail? i would really appreciate that! thanks 🙂

    Svara

Kommentera

