Trädet blommar på lotten

På vår odlingslott har vi ett fint träd som nu står i blom med vita blommor. Dock vet vi inte vad det är för något träd, men min vilda gissning är att det är ett plommonträd. Finns det någon trädexpert här kanske?

4 responses to this post.

  1. Posted by Lovisa on 2012/05/13 at 18:23

    Jag skulle tro att det är ett körsbärsträd. Det liknar våra körsbärsträd i utseendet. Men jag är tyvärr ingen expert.

    Svara

  2. Jaså, finns körsbärsträd med vita blommor? Vi trodde också det var det från början, men det blommade inte när de andra körsbärsträden gjorde det, utan mycket senare.

    Svara

  3. Posted by Albin Rossing on 2012/05/14 at 14:38

    Hej!

    Jag heter Albin och studerar journalistik och mediaproduktion på Linnéuniversitetet i Kalmar. I dag ska jag göra ett radioinslag om friganism där jag bland annat kommer testa på dumpstring. Därför letar jag efter en frigan som kan ställa upp på en kort telefonintervju någon gång under dagen. Skulle du ha möjlighet till detta? Hör av dig i så fall till 076-820 7669

    Vänliga hälsningar

    Albin Rossing

    Svara

  4. Ett slånbärsträd är det enligt en kolonistgranne!

    Svara

Kommentera

