Tomatkärlek & massa saker som växer!

Grannen har skördat den första rädisan. De växer fint under fiberduken.

Nu har vi planterat ut alla tomatplantorna som jag haft på rummet. Det var väldigt många, för nu är det nästan helt tomt här i mitt rum. Jag tror jag haft dem har inne lite för länge, sådär så att jag vant mej vid dem. Tre månader var nog lite för lång tid, men det var så mysigt att ha dem här, som ett växthus i mitt rum där jag kunde lukta på dem när jag än ville. Jag undrar om det skulle gå att ha tomater inomhus året om. Även om det inte skulle gå att få tomater på, så skulle det vara så mysigt för de luktar så gott! Men nu är de ute och vi har lindat fiberduken runt mina buskisar. Jag hoppas verkligen de klarar sej. De är så fina!

Vi har en massa grejer på gång på lotten nu: olika sorters potatis, jordärtskockor, gräslök, lök, vitlök, rädisor, dill, morötter, palsternackor, jordgubbar, prästkragar, tomater, sockerärtor, brytbönor, sallad, spenat, mangold, rödbetor, citronmeliss, oregano, rabarber, vinbär, solrosor…

Och det ska bli mer! Vi hoppas även på att få pumpa till hösten.

 

Kommentera

