Dagbok för alla mina fans

En liten fågel kvittra i mitt öra, så att jag ville sjunga och hålla takten…

lott

Hej alla läsare! Våren är kommen, och det betyder minst en sak: Att jorden går att påta i på lotten och allt som hör där till. Jag och Jojje jobbar på att fixa i ordning lotten till säsongen. Snart är det dags att börja odla igen och den enorma komposthögen har blivit till brukbar jord som ska strös över vårt tvåhundra kvadratmeter liv. Cirka åtta skottkärror har vi strött ut och mer ska det bli! Förkultivering är på G, i alla fall för min del, i form av tefatssquash och basilika som blev sått häromdagen. Favorit i repris med andra ord! Om bara Jojje kunde få ändan ur vagnen och göra samma sak kanske det blir grönska i år också!

Kanske blir det också lite dumpstring så småningom! ;p

 

Och ja, jag vet att det har varit dåligt med uppdateringar men det har sina förklaringar och den mest obvious är att jag i samband med min senaste flytt varken odlat (säsongen var iofs slut) eller dumpstrat något alls. Håll till godo, säger jag bara! Puss och sm….ile!

Kommentera

