Fil och grönsaker

image

Tänk dej dubbelt så mycket så stämmer nattens räd med verkligheten då Jojjes mat inte är med på bild (av den anledningen att vi inte längre är grannar). Härligt med fil! 🙂

6 responses to this post.

  1. Posted by mats h on 2014/05/16 at 12:55

    Hej

    kul att höra av dig igen!

    själv ska jag precisiväg till en impro-knytis i gräset utanför Allhelgona-kyrkan, T-Skanstull (norra uppgången), om du är i närheten… nu fredag lunch.

    imorrn lördag hela da’n på Norrtullsgatan, norr om Odenplan. gatuloppis, fest o ”knytis”

    ring gärna om du kommer förbi! /Matsen

    Svara

  2. Posted by Takten on 2014/05/16 at 13:34

    Härligt med lök och bananer fan!

    Svara

  3. Posted by Louise Caspersson on 2014/05/26 at 0:24

    Hej Dumpster Grrl!

    Jag går i en pedagogik-kurs på Göteborgs Universitet där jag i ca 5-8 minuter ska informera om ett valfritt ämne. Denna gång tänkte jag prata om ”Dumpster Diving”. Ämnet fick jag som idé av min lillasyster som dumpstrar ibland, själv har jag aldrig vågat.. men jag blir bra nyfiken nu när jag har sett vad man kan hitta!

    Jag kommer att ta upp lite kort om vad lagen säger, vilka som gör det, varför dom gör det, vad man kan hitta osv..
    Det jag undrar är om jag kan få visa några av dina bilder som exempel på vad man kan hitta? Om du vill så kan jag ha med din blogg som källhänvisning, men om du lika gärna vill vara anonym så kan jag bara säga att jag har fått upphovspersonens medgivande (om jag får det vill säga 🙂

    Du får jättegärna svara på lite frågor oxå om du har tid/vill och kan?! (Gör inget om svaren är jättekorta!)
    Varför ”containerdyker” du?
    Vad är det bästa/sämsta med att dumpstra?
    Hur ofta dumpstrar du?
    I vilket område rör du dig i? (typ södra/norra Sthlm eller dylikt funkar som svar)
    I vilken ålder är dom som dumpstrar?
    I vilken Samhällsklass?
    Har du någon gång stött på problem, typ vakter och dyl. vad har hänt då?

    Hälsningar Louise

    Svara

  4. Posted by Kalle Klockars on 2014/12/12 at 9:37

    Hej! Jag undervisar på designprogrammet på HDK i Göteborg och håller i en kurs som skall röra hållbarhet och mat i vår. Det hade varit grymt om jag kunde få någon dykare att komma och berätta om allt detta. Självklart får man ersättning om man kommer. Vet du någon i Göteborgstrakten som kan vara intresserad?

    Svara

Lämna en kommentar