Uppsala roadtrip

Igår kväll gav vi oss av och tänkte utforska norrort lite grann, men vi hittade inte så mycket. Bananer var det enda vi fick med oss. Det var två affärer som låg bredvid varandra så jag körde in över parkeringen för att kolla baksidan på den stora affären. Det fanns inget att hitta där, men precis när vi körde till baksidan blev vi upptäckta av en polisbil. Den närmade sej oss på parkeringen när vi skulle svänga ut, men sen fick de syn på övningskörningsskylten där bak och då drog dem. Hade vi inte övningskört kanske vi hade blivit stoppade och ifrågasatta. Med skylten på är inget misstänksamt, hehe.

Sedan styrde vi kosan mot Uppsala. Vi hittade till det första mytomspunna stället i Uppsala, men fann bara en press på baksidan samt en låst dörr till ”kompostrummet”. Inget att hämta, med andra ord. Sedan körde vi vilse när vi letade efter det andra stället. Ingen GPS, ingen karta, inget internet = svårt. Jag trodde att den affären låg på vägen till den första affären så vi letade på helt fel ställe.

Då helt plötsligt ser vi ett gäng poliser, tror det hänt nånting, typ rån eller nåt så jag blinkar vänster med intentioner att svänga in på macken och vända men då vinkar de till oss med röda lysstavar att svänga in till kanten. Det visade sej vara nykterhetskontroll och jag får för första gången i mitt liv blåsa, yaay! 🙂

Sedan kör jag elegant iväg men blir dock fett nervös för jag vill ju inte göra bort mej och få motorstopp framför poliserna. 😉 Kör iväg en halv kilometer kanske, blir kissnödig, stannar bakom en uppställd taxi som fipplar med GPSen eller nåt, känner blickar på mej när jag ska ska köra iväg igen och blir sjukt nervös och får fem motorstopp på raken tills jag bara blir galen och inte kan köra mer. Grannen får köra istället. Kissnödig och hungrig stannar vi vid macken, och sen drive-in på Max, käkar, försöker sedan hitta ett till ställe men orkar sen inte fortsätta för att vi är för trötta och bara vill hem och sova, typ. Jag minns knappt nåt av färden hem, måste ha slumrat till för helt plötsligt är vi i Stockholm igen, ett sista ställe innan vi till slut åker hem, klockan tre på natten. Där hittade vi dock en massa mozzarella, en Kvibille cheddarost, och lite annat gott.

Vi åkte till Uppsala för att dumpstra, men fick istället uppleva en nykterhetskontroll, lite Uppsala sightseeing, samt burgare på Max, inte dåligt det heller! 😉 Nu kan jag ju dessutom skryta med att jag kört till Uppsala!

Om vi åker till Uppsala igen för att dumpstra bör vi nog skaffa en dumpstringsguide. Intresserad..? V.V. lägg in en kommentar!

5 responses to this post.

  1. Posted by Lisa on 2012/11/14 at 18:24

    Skulle vara tok-intresserad av en guide till Uppsala, bor själv nära och brukar dumpstra där så jag kan hjälpa till med lite upplysningar iaf! Tycker vi borde göra en stor dumpstringsguide till flera städer! 🙂

    Svara

  2. Posted by disa on 2012/11/16 at 17:58

    tja! jag dumpstrar rätt mycket i uppsala, vore fett att guida lite!! hör av dig om du är på g hit igen! maila så kan du få mitt nummer!

    Svara

  3. Finns någon guide ??

    Svara

  4. Posted by Uppsala on 2015/10/31 at 0:18

    Hej!! Jag och min pojkvän har precis börjat dumpstra i Uppsala och har hittills bara hittat affärer med hänglås/press.
    Så det skulle va skit schysst om nån kunde skicka iväg lite tips,
    Självklart tar vi inte all mat så va inte oroliga och ni får tips tillbaks

    Maila mig tips m.m. på : Luule97@hotmail.com

    Svara

Lämna en kommentar